HTML

Legolvasottabbak

blog.sulee.hu

Megtalálhatóak itt a gondolataim és a véleményem az iskola intézményéről. Hogyan látom? Mit változtatnék? Mi az ami furcsa számomra? Ennek célja az lenne, hogy egyfajta beszélgetés alakulhasson ki a témában, s összevethessük gondolatainkat.

A blog szól rólam az iskolából mindenkinek és mindenkiről nekem.

E-levél: sulee [csiga] sulee.hu

Hozzászólások

  • Pairas: @Muki: Persze, hogy nem KELL, hisz akkor az emberek kb 0,5-0,7%-a tenne töri érettségit :-) Viszon... (2009.07.25. 02:18) Leérettségizve

Hírmegosztás

Felhasználási feltételek

Creative Commons Licenc

Leérettségizve

2009.07.21. 18:00 Turi Zsolt

Elmúlt tizenkét évem alatt általános- és középiskolai tanulmányaimat végeztem. Elsőosztályos korom óta tudtam, tudatták velem, hogy az érettségi egy nehéz dolog. Nagyon nehéz. És erre készülünk iskolai tanulmányaink során és érett felnőttségünket bizonyítva lépünk ki az iskola kapuján.

Alapjában véve, ha ezt így olvassuk korrektnek tűnik. Ellenben a felszín alatt pár furcsaság is lapul.

Magát az érettséit szinte mindenki le tudja tenni. Aki nem tud forrástelemezni törin, esszét írni magyaron, vagy számolni matekon legalább a feladatok 20%-ában annak valószínüleg nem is a középiskolában lenne a helye.

Ahogy a fentebbi bekezdésben is írtam, az érettségihez leginkább különböző kompetenciák, készségek szükségesek mintinkább a tárgyi tudás - habár leginkább utóbbit tanultam. (Nehány középiskolai tanárom probálkozott az előbbivel is, szerencsére.)
Egyrészt így a rendszer tulajdonképpen önmagát kérdőjelezi meg, amíg a két komponens (készség, tudás) nincs egyensúlyban. Bár ez a változás szerintem idővel végigmegy a rendszeren.

A másik, ami nem stimmel, és valamennyire következik is az előzőből, hogy nehéz. Érthető hogy a nehézség hangsúlyozása egyfajta motiváció a gyermek számára. Másrészt nyomást is gyakorol rá, ösztönzi a teljesítésre.
Ez pedig téves megítélést ad az embernek az iskola fontosságáról, amikor szembetalálja magát a különbséggel, hogy nem is nehéz. („Ezért kellett ennyit tanulni?”) És azt gondolja ha a középiskola nem is, az egyetem majd ad neki használható, fontos tudást is.

Aztán lehet hogy 3(+2) év múlva rá fog jönni: tévedett.

Így a középszintű érettségi tulajdonképpen egy szükségszerű rossz, ami kell, de értelme nincs. Hacsaknem emelt szinten felvételiként, melyről a következő bejegyzésben folytatnám a betűk sorát.

[Megjegyzés: Első bejegyzésem kapcsán kérek elnézést, ha picit kusza vagy logikátlan lett a bejegyzés. Igyekszem idővel ezt kiküszöbölni.]

4 komment

Címkék: iskola érettségi középszint

A bejegyzés trackback címe:

https://suleeblog.blog.hu/api/trackback/id/tr631255548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pairas 2009.07.25. 01:58:53

Drága Muki, elfelejted, hogy a kompetencia lényegében az intelligencia, és eléggé magától értetődő, hogy te a 180 körüli iq-ddal nem találtad megerőltetőnek... azért nem feltétlenül ez a jellemző ;) Habár tény, hogy mindenkit átrugdosnak az érettségin, és ez azt mutatja, hogy megbukni valóban - nehéz, ami kicsit kontraproduktív a célját tekintve.
Viszont jó, hogy felhoztad, azt hiszem, ha lesz 2 órám, erről majd írok egy topicot az én blogomba is xD

Turi Zsolt 2009.07.25. 02:03:55

@Pairas:
Azért nem kell ahhoz 180-as iq, hogy pl. törin forrásokból és atlaszból kikeressük a szükséges infót.

Turi Zsolt 2009.07.25. 02:04:46

@Pairas:
Azért nem kell ahhoz 180-as iq, hogy pl. törin forrásokból és atlaszból kikeressük a szükséges infót.

Pairas 2009.07.25. 02:18:15

@Muki:
Persze, hogy nem KELL, hisz akkor az emberek kb 0,5-0,7%-a tenne töri érettségit :-) Viszont be kell látnod, hogy lényegesen megkönnyíti. Egy 85 iq-s gyerek is átmegy, de csak rengeteg tanulással, és végül kettessel.
süti beállítások módosítása